Компанії по всьому світу занепокоєні короткостроковою загрозою коронавірусу та довгостроковою проблемою зміни клімату. Кондиціонерний гігант Daikin Industries Ltd. – одна з небагатьох компаній, які отримають користь від обох проблем.
Сьогодні все більше зростає зацікавленість вентиляцією. Раптово всім захотілось дізнатись, як працює кондиціонер, та як він може допомогти запобігти розповсюдженню коронавірусу. У Японії починається пік сезону на монтаж систем кондиціонування, і компанія Daikin активно рекламує найновішу модель кондиціонера, який може подавати повітря ззовні у приміщення.
Епідемія перетворила багатьох людей на гермофобів, споживачі здивувались, що більшість кондиціонерів просто ганяє повітря у приміщенні по колу — назовні виводиться тепло, а не повітря. Кондиціонер Daikin Urusara X відрізняється тим, що його технологія дозволяє подавати у приміщення свіже повітря ззовні. У компанії заявляють, що це єдина модель з такою можливістю.
“Але він не виводить повітря з приміщення назовні”, – попереджає представник Daikin. Він рекомендує використовувати його разом з періодичним відкриванням вікон для провітрювання. Компанія Daikin, з долею ринку побутових кондиціонерів 18%, спостерігає зростання попиту на цю модель.
Найбільш популярна модель на найбільшому японському прайс агрегаторі коштує близько $1680 та обладнана вона технологією Daikin, здатною руйнувати віруси та очищувати повітря.
Також вважається, що компанія Daikin стала бенефіціаром довгоочікуваних державних виплат по ¥100 000 (близько $936) на людину. В той час, коли багато хто у США вклав свої державні виплати у торгівлю акціями на сайті Robinhood, більшість японських працівників, які застрягли вдома — часто у кімнатах без кондиціонерів — розмірковують, як охолодити свої помешкання під час спеки.
Колись Японія була лідером світового ринку так званих “білих товарів”, таких як пральні машини. Тепер японські компанії займають найміцніше становище на ринку кондиціонерів, як каже Масаюкі Кубота (Masayuki Kubota), головний спеціаліст зі стратегічних питань Науково-дослідницького інституту економіки компанії Rakuten Securities.
Компанія Daikin продає свою продукцію у більше ніж 150 країнах, має понад 100 виробничих об’єктів по всьому світу, що стало їх сильною перевагою, коли світова логістика була підірвана епідемією коронавірусу.
Керівництво компанії на чолі з президентом Масанорі Тогава (Masanori Togawa) вразило своєю швидкою реакцією на пандемію. На своїй телеконференції щодо доходів компанія Daikin представила всебічний план дій, направлений на отримання вигоди з пандемії и захоплення долі ринку у після-епідемічному світі, і цей план отримав майже одностайне схвалення аналітиків.
“Конкурентна позиція компанії може ще більше зміцнитись після епідемії”, – написали аналітики SMBC Nikko Таку Оучі (Taku Ouchi) та Асука Сасао (Asuka Sasao).
Проте прогнози компанії на цей рік — 150 млрд. ієн операційного прибутку з 2.33 трлн. ієн доходу — значно нижчі за ті цілі, які компанія ставила перед собою у середньостроковій перспективі у 2018 році, тому роботи для досягнення цих цілей ще багато.
“Ми слідкуємо, як вони будуть коригувати курс після епідемії”, – говорить Масахіко Ішино (Masahiko Ishino), аналітик Tokai Tokyo Research Institute Co. “Зараз час закладати фундамент для зміцнення позиції світового лідера”.